tisdag 28 december 2010

Ett år.

Vad har hänt i år, egentligen.
Så jävla mycket. Men så mycket som jag knappt kommer ihåg. Försöker minnas.
Året är ju snart slut. Tycker det är jobbigt med de första veckorna på ett nytt. Typ 1,2,3 och fyra och sådant. Låter så tomt och det låter som om man har en evighet framför sig.

Januari.
Hade just blivit frälst. Letar efter mig.
Februari.
Kan inte komma ihåg att jag va nå kär eller fick nå alla hjärtans dag skit.
Mars.
Letar fortfarande efter mig själv. Använder inte eyliner dagligen.
April.
Mamma finner världens finaste prickigaste klänning åt mig och den får bli invigd på påsk, ingen märker det. Blir kär.
Maj.
Körresa,allting känns så difust. Världens varmaste dag och picknik i parken. Jag var lyckligast.
Juni.
Åker på klassresa. Var lyckligast i världen här med. Men hanmnade snabbt i en svacka. Blev den ledsnaste och argaste människan istället. Gråter all vätska ur mig på skolavslutningen.
Juli.
Blir 16 och lever loppan den 2 juli. Är upp till sent och cyklar omkring och träffar folk på en bro. Jag kan inte komma ihåg någon ledsamhet. Trästock var kung. Som en karusell.
Augusti.
Blev sambo med Sofia. Åt alldeles för mycket hallonsorbet. Ångestångest. Skolan började ju snart. Vad fan skulle jag ta mig till? For till musikens makt och dansade bort allt sådant, träffade finaste pojkarna. Skolan börjar. Allt går åt helvete.
September.
Nernernernernere. Kom egentligen inte ihåg så mycket, som svart.
Oktober.
Tar tag i allt som suger. Börjar tycka att saker och ting kanske inte är så jävliga trots allt. Älskar mamma mest av allt.
November.
Närmar mig en liten topp. Skrattar mest hela tiden. Skjuter upp läxor så långt att man knappt kan se dem. Men jag tycker att jag har det fett bäst.
December.
Stressigt men mysigt. Hinner inte tänka på kommande jul. Sjunger sjunger och sjunger lite mer luciaskit. Det går bra nu.
Kanske blir ett bildinlägg sen också.
Hej.

1 kommentar: